Assalamua'aikum,Terima kasih atas kehadiran anda.Semoga setiap perkongsian maklumat didalam blog ini membawa kebaikan kepada kita bersama.

Sunday, November 30, 2008

MUHAMMAD IKRAM TERIMA IJAZAH SANAD BACAAN AL-QURAN


Alhamdulillah, segala puji bagi Allah Tuhan semesta alam, Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang.

2 Muharam 1429 bersamaan 30 November ,2008 menjadi hari besejarah bagi saya dan isteri Pn.Norsilah Ghazali ( Ummi), Muhammad Ikram & Keluarga.

Bersempena dangan Majlis Eidul Ilmi Ma’had Tahfiz Darul Fikri kali ke 8, anak ke 4 kami yang juga yang bungsu daripada empat beradik , berkat usahanya dan kehendak Allah telah dianugerahkan “Ijazah Sanad Bacaan Al-Quran “ dengan gelaran al-Muqri oleh gurunya Ustaz Khairul Azmi al-Hafiz, al-Muqri.

Pada hari yang sama 5 orang pelajar telah menerima anugerah Shadah al-Hafiz.
Muhammad Jamil bin Jamaluddin al-Hafiz, Ahmad Nafis bin Azami al-Hafiz, Muhammad Syukur bin Rusman al-Hafiz dan Abdul Rahman bin Rosli al-Hafiz.
Abdul Rahman adalah yang termuda berumur 14 tahun , anak kepada Ustaz Rosli Jabar Pengerusi Pentadbiran Ma’had Tahfiz dan juga Yang Dipertua PAS Kawasan Kuantan.

Perasaan saya bertambah terharu apabila dijemput naik kepentas mengiringi anak kami Muhammad Ikram al-Muqri dan diminta menyampaikan sedikit ucapan.Dibawah ini ialah sedutan ucapan saya.

Assalammu’alaikum wm. Wbth.

Yang berusaha Ustaz Amir Salam , pengacara Majlis , Ustaz Mokhtar Senik selaku Perasmi , Ustaz Rosli Jabar, Ustaz Khairul Azmi al-Hafiz, seluruh tetamu jemputan,tidak lupa juga isteri saya Pn.Nosilah yang hadir bersama dibelakang sana, ibu-ibu bapa-bapa dan pelajar-pelajar yang dikasihi sekalian.

Alhamdulihhah , hir robil ‘alamin ……

Terlebih dahulu saya memanjatkan kesyukuran kehadzrat Allah SWT kerana dengan izinnya Anakanda Muhammad Ikram telah berjaya dianugerahkan Sanad Bacaan Al-Quran pada hari yang bersejarah ini.

Tahniah kepada anakanda Muhammad Ikram. Sekalung penghargaan kepada seluruh tenaga pengajar dan warga Maahad Tahfiz Darul Fikri,khususnyan kepada Ustaz Rosli , Ustaz Khairul Azmi al-Hafiz, semua ustaz-ustaz yang membimbing anak kami .

Kepada saudara-saudari dan syahabat-syahaat semua saya menyeru marilah kita bertekad meneruskan sumbangan kita kepada Ma’had Tahfiz ini .Mudah-mudahan dapat melahirkan lebih ramai lagi para hufaz dan juga penerima ijazah sanad bacaan di masa akan datang, InsyaAllah.

Wabillah hi Taufiq wal Hidayah.

Wassallamu’alaikum wm wbth.

Allah hu Akbar

2 comments:

Solehah Muhammad Monday, 01 December, 2008  

tahniah kpd ikram & keluarga :)

mazlanyasin Monday, 01 December, 2008  

Terimakasih, semoga diberkati Allah
Tk juga kerana ziarah blog Pak Cik

Post a Comment

  © Blogger template 'Perfection' by Ourblogtemplates.com 2008Admin Mazlan YasinTerima kasih atas kehadiran anda....

Back to TOP