Assalamua'aikum,Terima kasih atas kehadiran anda.Semoga setiap perkongsian maklumat didalam blog ini membawa kebaikan kepada kita bersama.

Sunday, December 7, 2008

SALAM EIDUL ADHA

Bersempena dengan Hari Raya Eidul Adha atau Hari Raya Qurban ini saya dan keluarga mengambil kesempatan mengucapkan selamat hari raya maaf zahir dan batin khususnya kepada pengunjung-pengujung setia blog saya.


Tanggal 10 Zulhijah merupakan satu tarikh yang istimewa bagi seluruh umat Islam di mana jua kita berada. Hari ini adalah merupakan hari Perhimpunan Perdana Umat Islam di Makah al-Mukarmah. Lebih kurang 3 juta umat Islam berhimpun bagi menunjukkan kesatuan Umat Islam tanpa mengira bangsa, warna kulit atau negara asal mereka.

Pada tarikh keramat ini umat Islam mengadakan “Demontrasi” besar-besaran bagi menunjukkan kekuatan dan kesatuan umat Islam yang melampaui batas “perkauman sempit”.

Roh Ibadat Haji inilah yang harus ada pada setiap umat Islam.

Sepanjang merayakan hari raya haji ini marilah kita isikan dengan Ibadah-ibadah yang digalakkan dalam Islam terutamanya Ibadah Qurban. Melauangkan takbir dengan penuh kefahaman dan kesedaran serta boleh meningkatkan motivsi Amal Islami.

Perbanyakkanlah ziarah-menziarahi bagi meningkatkan ukhuwah dikalangan sanak-saudara, jiran terangga dan sahabat handai.

Ealahkkan dari menonton rancangan hiburan yang melampau dan bertentangan dengan ajaran Islam. Ingatlah hiburan yang melapau yang disediakan oleh pelbagai siaran televesyen adalah hasil dari perancangan Yahudi dan Nasrani untuk merosakkan Umat Islam.

Akhirnya bersempena dengan Hari Raya Eidul Adha ini marilah kita sama-sama meningkatkan azam kita untuk terus Istiqamah bersama dengan Perjuangan Untuk Medaulat Islam di Bumi Allah yang kita cintai ini. Allah hu Akbar!!!

0 comments:

Post a Comment

  © Blogger template 'Perfection' by Ourblogtemplates.com 2008Admin Mazlan YasinTerima kasih atas kehadiran anda....

Back to TOP