Assalamua'aikum,Terima kasih atas kehadiran anda.Semoga setiap perkongsian maklumat didalam blog ini membawa kebaikan kepada kita bersama.

Wednesday, December 31, 2008

PILIHAN RAYA KECIL (PRK) P.036 PARLIMEN KUALA TERENGGANU:CALON PAS LEBIH POPULAR


Ahamdulillah awal malam semalam saya telah sampai bersama beberapa orang syahabat di Kuala Terengganu untuk turut sama memberi sumbangan sekadar termampu dalam PRK tersebut. Semua rakyat Malaysia yang peka akan perkembangan politik negara mengetahui penamaan calon akan diadakan pada 6 January, 2009 manakala hari pembuangan undi akan diadakan pada 17 january.

Suasana di Kuala Terengganu kelihatan tenang seperti biasa walaupun gerak kerja Parti bagi BN mahupun BA telahpun bermula.

Di kawasan tempat saya bertugas nampaknya hanya Bilik Opersasi Kontijen PAS sahaja telah diletakkan bena yang terpampang megah.

BN belum membuka bilik gerakan atau markas. Walubagaimanpun BN telah memulakan kempen dan dakyah melalui media perdana seperti TV dan akhbar arus perdana.

Kelihatan juga, telah terpacak pondok-pondok polis sementara di merata tempat di kawasan PRK ini. Munkin peranan mereka untuk mengawal keselamatan. Namun begitu borak-borak di kedai kopi mengatakan kehadiran awal pihak polis ini menimbulkan kesan psikologi kepada orang ramai dan pengundi dengan bayangan keadaan yang tidak aman.

Kita menyeru kepada pihak polis bertindak profesionallah dalam menjalankan tugas.

Borak-borak di kedai kopi banyak memperkatakan soal calon. Semasa makan tengahari di sebuah kedai makan ada yang mengatakan calun BN ini tidak disenangi bukan sahaja oleh pihak lawan malahan orang BN sendiri tidak minat kerana beliau lahir dari ”keturunan senang” dan juga ada "sejarah keturunan yang kurang menyenangkan". Beliu juga dikatakan terlibat dalam peristiwa berdarah di Batu Buruk, wallahu’alam.

Sehingga artikel ini ditulis calon PAS abelum dapat di ketahui secara tepat . Banyak yang mengatakan Dr.Syed Azman. PAS ramai calon yang layak termasuk dari kalangan anak tempatan. Soal berebut nak jadi calon tidak timbul kerana semua pimpinan dan ahli PAS memahami menjadi wakil rakyat bukanlah satu kebangaan tetapi satu amanah berat yang perlu digalas.

Malam ini 1 Jan, 2009 peristiharan calon PAS akan dibuat di Stadium Besar, Jalan Hospital. Siapa jua menjadi calon tetap akan mendapat sokongan padu dari seluruh Parti Gabungan PR dan juga kelab-kelab penyokong.

Dengan kesedaran yang tinggi akan keupayaan Islam menjadi alternatif dalam mentadbir negara dan umah, kita berkeyakinan penuh anak Terengganu akan memenangkan calon PAS yang akan membawa obor perjuangan untuk mendaulatkan Islam di bumi Allah yang tercinta ini, InsyaAllah

0 comments:

Post a Comment

  © Blogger template 'Perfection' by Ourblogtemplates.com 2008Admin Mazlan YasinTerima kasih atas kehadiran anda....

Back to TOP