Assalamua'aikum,Terima kasih atas kehadiran anda.Semoga setiap perkongsian maklumat didalam blog ini membawa kebaikan kepada kita bersama.

Saturday, February 7, 2009

PERGOLAKAN POLITIK PERAK: PILIHAN RAYA ADALAH PENYELESAIANNYA


Rakayat Malyasia menyaksikan satu pergolakan politik di negeri Perak apabila Najib selaku Pengerusi BN Perak mengistiharkan Pembentukan Kerajaan BN di Perak kepada BN sebelum Majlis Angkat Sumpah MB (BN) lagi. Apakah Najib mempunyai kuasa untuk mengistiharkan ini?

Sebab itulah dia (NAJIB) layak digelar ketua perompak dalam isu ini. Dialah punca segala kekecohan.
Selain dari Najib ,SPR juga bertanggung-jawab kepada punca kekecohan ini kerana tidak mengadakan pilihan raya apabila V.Sivakumar Speaker Dewan Undangan Negeri Perak (PR) telah memaklumkan kekosongan 2 kerusi ADUN telah wujud.

Sewajarnyalah SPR mengadakan pihanraya tanpa mempertikaikan surat perletakan jawatan dari dua orang ADUN dari Changkat Jering dan Behrang.

Ramai yang menganggap SPR munkin dipangaruhi oleh BN untuk tidak mengadakan pilihan raya kerana mereka telah fobia dengan pilihan raya setelah kalah teruk di Permatang Pauh dan Kuala Terengganu.

Kita juga difahamkan pintu stadium di Ipoh telah dikunci sehari sebelum Najib mengadap Tuanku Sultan Perak. Atas arahan siapa stadium ini dikunci sehingga Majlis Solat Hajat oleh penyokong PR di Perak terpaksa mengadakan solat hajat di Kediaman MB Perak.

Tidakkah ini satu tindakan “tidak bermaruah”, “tidak beratika” dan menyalahi peraturan dan adat.

Mengkut laporan dalam akbar The Star 7 Feb.09 semua dokumen rasmi dan dokumen peribadi Datuk Sri Nizar telah dikeluarkan dari pejabatnya termasuklah yang berada dalam laci mejanya.

Ini Ankara siapa? Pihak polis mesti siasat dan tangkap petualang ini dan dalang dibelakannya. Siapa lagi jika tidak petualang-petualang yang bertopeng kononnya nak memperjaungkan masa depan rakyat.

Polis Malaysia yang katanya antara yang terbaik di dunia kena siasat dan bawa ke muka pengadilan.

Dalam soal “menderhaka” kepada Raja . Nizar tetap akan patuh kepada keputusan Tuanku cumanya sekarang beliau tidak perlu meletak jawatan kerana berlum ada undi tidak percaya yang dibuat dalam siding khas dewan. Soal keputasan Tuanku menerima pelatikan MB (BN) itulah yang PR berharap tuantku menimbang semula keputusan itu.

Penyelesaian yang terbaik dalam keadaan 28 BN dan 28 PR di dalam dewan (3 bebas) ,walaupun "bebas" mengaakan mereka menyokong Bn yang terbaik ialah adakan pilihan raya negeri , beri peluang kepada rakyat memilih dalam "scenario" semasa ini apakah pilihan mereka.

Jika BN anak jantan kenapa takut untuk berdepan dalam pilihan raya.

0 comments:

Post a Comment

  © Blogger template 'Perfection' by Ourblogtemplates.com 2008Admin Mazlan YasinTerima kasih atas kehadiran anda....

Back to TOP