Assalamua'aikum,Terima kasih atas kehadiran anda.Semoga setiap perkongsian maklumat didalam blog ini membawa kebaikan kepada kita bersama.

Friday, September 12, 2008

Pak Lah “hypocrite”

Kita sekarang berada di fasa ke 2 Bulan Ramadhan al-Mubaraq. Dalam fasa ini seluruh umat Islam yang beriman dengan Allah SWT mengharapkan keampunan dari yang maha pengampun.

Apa yang menyedihkan saya ,munkin juga bagi seluruh umat yang prihatin ,di bulan yang penuh barakah ini kita melihat pemimpin nombor satu Negara memperlihatkan sikapnya yang “hypocrite”

Ini ternyata sekali apabila beliau membuat kenyataan dalam buletin utama pada 11 Septeber 08 dalam isu kenyataan yang berbau perkauman yang dibuat oleh Ketua Bahagian UMNO Bukit Bendera. Beliau menyebut soal keselamatan dalam Negara termasuk perlaksanaan ISA terserahlah kepada badan-bandan seperti Kementerian Dalam Negeri dan Polis .”Saya sendiri tidak boleh buat keputusan”

Manakala apabila Pak Lah mengulas mengenai tangkapan dibawah ISA yang dibuat keatas Raja Petra juga dalam Buletin Utama (pada 12Sept.08) beliau antara lain menyebut dalam soal penguatkuasaan ISA terserah kepada Kerajaan samada Tak Nak Beri Peluang lansung atau Nak Beri sedikit Peluang. Beliau juga menyebut beliau juga menentukan tindakan ini.

Kenyataan yang berbeza dalam menyatakan sikapnya dalam situasi yang berlainan jelas menunjukkan Pak Lah seorang pemimpin yang “hypocrite”


Pergolakan yang terkini dalam UMNO lebih memeningkan Pak Lah.
Muhyiden Yasin membuat kenyataan yang ikhlas dalam melaksanakan tanggunjawabnya meminta Pak lah memikirkan kembali tarikh peralihan kuasa.

Beliau juga menyebut kenyataannya berdasarkan pandangan banyak pihak jika tempuh peralahin ini terlalu lama mereka bimbang BN khususnya UMNO tidak akan dapat bertahan dalam PRU yang akan datang.

Najib pula mahu tempuh peralihan ini ditentukan oleh ahli-ahli parti melalui mesyuarat-mesyuarat bahagian.

Kedua-dua kenyataan di atas disiarkan dalam buletin umatama pada 12 sept.08

Dengan pergolakan ini nyatalah Pak Lah bukan saja tak mampu lagi memimpin Kerajaan Malaysia malahan nak memimpin BN dan UMNO pun dah tak mampu.

Lebih baiklah Pak Lah berundur secara terhormat .

0 comments:

Post a Comment

  © Blogger template 'Perfection' by Ourblogtemplates.com 2008Admin Mazlan YasinTerima kasih atas kehadiran anda....

Back to TOP