Assalamua'aikum,Terima kasih atas kehadiran anda.Semoga setiap perkongsian maklumat didalam blog ini membawa kebaikan kepada kita bersama.

Wednesday, September 17, 2008

PAK LAH SANGAT TERTEKAN

Walaupun rakyat Malaysia masih tidak dapat melihat perubahan pada 16 September kesannya sangat besar ke atas politik di Malaysia.


Saya masih teringat komen Yb Mahfuz apabila mengulas tentang tarikh 16 Sept.bagaiman jika ianya tidak berlaku. Mahfuz mengatakan BN juga pernah berjanji akan menang dalam pilihanraya kecil Permatang Pauh tetapi apa yang berlaku ialah disebaliknya


“Manusia hanya mampu merancang tapi Allahlah yang menentukannya”


Malahan nyawa yang kita sayang pun kita tak boleh rancang untuk hidup menungkat langit. Kita boleh menjaga kesihatan sebaik munkin tapi tapi kita tak boleh memastikan untuk hidup lama. Malahan Endon yang Pak Lah yang sangat sayang pun terpaksa meninggalkannya terlebih dahulu. Tidak mustahil juga semasa alam percintaannya Pak Lah pernah berjanji hanya Endon seoranglah yang dia cintai. Siapa tak ingat dilah PM yang pertama di Malaysia yang memberi peluang kepada isterinya berucap semasa membuat perutusan Menyambut Tahun baru.Tetapi sekarang di menyintai Jean pula.


Apabila Anwar menyebut perubahan akan berlaku pada 16 Sept. Pak Lah dan ramai pemimpin telah gelabah. Hasilnya Sa bah dan Serawak telah mendapat perhatian khususnya dalam budget 2009. Pak Lah sendiri telah turun ke Sabah beberapa hari. Pasti ada sesuatu yang penting .Sepeningalanya macam-macam berlaku di Semenanjug , bergaduh, sembah-menyembah malahan bunuh-membunuh. Begitulah kecohnya politik BN apabila berdepan dengan pemilihan.


Selepas itu Ahli Kelab Penyokong BN pula ke Taiwan kononnya nak belajar ilmu pertanian terkini di sana. Tak pernah berlaku dalam sejarah pergi belajar beramai-ramai dalam keadaan yang tergesa-gesa ,di Bulan Ramadhan pula. Rajin betul nampaknya. Masanya pela berubah dari semasa ke semasa. Kursus apa macam ni. Macam tak ada jadual.


Hari ini Pak Lah ternyata sangat gelabah dan sudah hilang arah.

Tergesa-gesa mengambil alih Kementerian Pertahanan daripada Najib.

Beliau membuat kenyataan yang disiarkan Buletin Utama malam tadi Anwar musuh utama negara. Anwar menyebabkan Ekonomi Negara tidak stabil, pelabur asing tak nak datang.


Wahai Pak Lah , sekarang kamu PM. Jika orang luar boleh dengar cakap DSAI maknanya dia hebatlah. Macam mana kamu yang memerintah tak boleh meyakinkan pelabur luar .Maknanya kamu lemah, pemerintahan mu lemah, kepimpinan kamu lemah. Sebab itulah Anwarlah yang layak duduk di kerusi kamu.Tapi kamu gila kuasa walaupun dah tak mampu memrintah tak mahu berundur.Sedarlah kamu akan disoal diakhirat elah.


”Setiap orang adalah pemimpin dan akan disoal akan kepimpinannya”

0 comments:

Post a Comment

  © Blogger template 'Perfection' by Ourblogtemplates.com 2008Admin Mazlan YasinTerima kasih atas kehadiran anda....

Back to TOP