Assalamua'aikum,Terima kasih atas kehadiran anda.Semoga setiap perkongsian maklumat didalam blog ini membawa kebaikan kepada kita bersama.

Monday, September 15, 2008

KENYATAAN DATUK ZAID IBRAHIM HARUS DIPUJI

Kesempatan menonton TV sebelum tidur tidak saya lepaskan khususnya bagi mengikuti berita.

Dalam Nightline semalam saya sempat menyaksikan Datuk Zaid Ibrahim , Menteri di Jabatan Persana Menteri membuat kenyataan mengenai Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA).

Zaid berpendapat ISA hendaklah dikhususnya bagi membendung aktiviti “terrorism” sahaja .Apa yang berlaku sekarang akta ini digunakan sewenang-wenangnya termasuklah mengambil tindakan terhadap penulis blog dan juga wartawan.

Zaid juga menyatakan kerelaan untuk berundur jika Pak Lah tidak bersetuju dengannya ataupun Pak Lah merasakan dia menimbulkan masalah.

Inilah sikap yang kita nak lihat daripada kalangan bijak pandai dalam Negara kita berani mengatakan yang benar walaupun ianya pahit.

Kita telah lama menyatakan ISA adalah undang-unang rimba yang perlu dimansuhkan kerana ianya banyak disalahgunakan oleh Pemerintah untuk kepentingan politik mereka.

Pak Lah dan semua pemimpin BN hendaklah sedar masyarakat sekarang telah celik politik dan bermaklumat bukan macam dua puluh tahun lampau. Mereka juga mengatakan kita telah maju, Negara kita setanding dengan Negara maju dan macam-cama lagi tapi pemikiran Pak Lah dan sebahagian besar pemimpin BN macam sepuluh tahun yang lalu juga.

Jika dak tidak memampu untuk berhadapan dengan masyarakat bermaklumat dalam era globalisasi ini baiklah mengudur diri atau bubarkan Parlimen dan adakan pilihanraya semua untuk membolehkan rakyat memilih pemimpin yang terbaik, InsyaAllah

0 comments:

Post a Comment

  © Blogger template 'Perfection' by Ourblogtemplates.com 2008Admin Mazlan YasinTerima kasih atas kehadiran anda....

Back to TOP