Assalamua'aikum,Terima kasih atas kehadiran anda.Semoga setiap perkongsian maklumat didalam blog ini membawa kebaikan kepada kita bersama.

Sunday, August 31, 2008

Salam Ramadhan Al-Mubaraq

Saya sekeluarga ingin mengambil kesempatan mengucapkan selamat menyambut kedatangan Bulan Ramadhan Al-Mubaraq kepada seluruh Umat Islam khusus kepada pengunjung setia blog saya.

Semoga kehadiran Ramadhan yang dirindui ini memberi satu “momentum” yang baru untuk kita meneruskan perjuangan di bumi Allah ini.

Diriwayatkan oleh Bukhari dan Muslim dari Abu Hurairah r.a berkata : Telah bersabda Rasulullah SWT telah berfirman yang maksudnya;

“ Semua amalan anak Adam adalah untuk mereka sendiri kecuali puasa, ia adalah untukku dan akulah yang memberi ganjarannya. Puasa itu adalah perisai. Apabila seorang dari kamu berpuasa maka janganlah berkata kotor dan janganlah ia menjerit-jerit tidak menentu. Sekiranya seseorang mencelanya atau menyerangnya maka katakanlah: Sesungguhnya saya berpuasa . Demi (Allah) yang nyawa Muhammad di dalam genggamannya bau busuk mulut orang yang berpuasa itu adalah lebih harum disisi Allah dari bau kasturi.Bagi orang yang berpuasa itu ada dua kegembiraan: Ketika berbuka ia gembira dengan hidangan berbukanya dan ketika bertemu Tuhannya ia akan gembira dengan puasanya.”

Akhirnya marilah kita sama-sama menyemarakkan bulan yang mulia ini dan berdoa agar beroleh Ketakaqwaan setelah melepasi Madrasah Ramadhan.

0 comments:

Post a Comment

  © Blogger template 'Perfection' by Ourblogtemplates.com 2008Admin Mazlan YasinTerima kasih atas kehadiran anda....

Back to TOP