Assalamua'aikum,Terima kasih atas kehadiran anda.Semoga setiap perkongsian maklumat didalam blog ini membawa kebaikan kepada kita bersama.

Friday, August 29, 2008

31 OGOS MENJELMA LAGI


31 Ogos datang lagi. Tarikh yang dianggap keramat oleh sebahagian rakyat Malaysia. Pelbagai cara meraikan kemerdekaan dilakukan oleh rakyat Negara ini bagi menunjukkan penghargaan terhadap kemerdekaan.

Ada yang memacakkan bendera di halaman rumah , pada kenderaan dan sebagainya. Majlis-majlis tahlil lazimnya diadakan pada malam hari ulang tahun kemerdekaan.

Apa yang disebutkan tidak salah asalkan niat dan pelaksanaanya tidak menyalahi syariat.

Apa yang membimbangkan kita ialah Acara besar-besaran yang akan diadakan di Dataran Merdeka, di Ibu-ibu Negeri seluruh Malaysia menunggu “Count-Down” yang saban tahun dipenuhi dengan perhimpunan yang bebas, tidak terkawal dan tidak mengindahkan batas syariat.

Hasil dari pergaulan bebas ini setiap tahun kita mendapat maklumat terdapat salah laku melampau seperti minum arak, percumbuan malahan penzinaan di malam menyambut kemerdekaan.

Apakah kebanggaan kita menyambut Ulang Tahun Kemerdekaan Yang ke 51 jika masalah seperti ini masih berulang saban tahun.Ataupun inilah cara yang digemari “Islam Hadari”

Ingatlah, jika laknat Allah turun dia tidak mengenal siapa!!!

Bila lagi pemimpin negara nak sedar. Banjir yang tidak dijangka telah berlaku. Sunami telah menimpa sebahagian rakyat kita. Gegeran daripada Gempa Bumi telah dirasai satu masa dulu khuusunya di Janda Baik, Pahang .Tidak jauh dari Genting Highland.

Apabila Brunei menyambut ulang tahun kemerdekaanya dua tahun lepas SultanNya telah mengarahkan supaya tidak ada sebarang upucara huburan di buat sempena Ulang Tahun Kemerdekaan Negara itu.

Negara kita lebih lama merdeka tetapi otak pemimpin BN masih Tak Merdeka.

Sesungguhnya kemerdekaan sebenar ialah ”Membebaskan diri daripada menjadi hamba kepada manusia kepada Menghambakan Diri Hanya kepada Pencipta( iaitu Allah).

0 comments:

Post a Comment

  © Blogger template 'Perfection' by Ourblogtemplates.com 2008Admin Mazlan YasinTerima kasih atas kehadiran anda....

Back to TOP