Assalamua'aikum,Terima kasih atas kehadiran anda.Semoga setiap perkongsian maklumat didalam blog ini membawa kebaikan kepada kita bersama.

Wednesday, June 17, 2009

KEMBALINYA SEORANG SYAHABAT

Haji Abu Hassan bin Mohamed al-Rawa (gambar semasa allahyarham menghadiri Bengkel Pengurusan Strategik Pas Kaw Lipis,pada15 Feb., 2009) ,Setiausaha PAS Kawasan Lipis telah pulang ke rahmatullah malam tadi di Hospital , Kuala Lipis.

Saya telah menerima berita kematiannya melalui "sms" daripada SU BPPNP Sdr. Roslan Zainal pada jam 10.04 minit malam ,17 Jun,2009.

Permergiannya merupakan kehilangan besar bukan sahaja kepada PAS Kawasan Lipis malahan tidak keterlaluan jika saya katakan satu kehilangan kepada PAS Pahang.

Allahyarham yang semasa hayatnya bertugas di RTM Pahang sebagai Juruteknik banyak menyumbang kepada PAS Pahang dalam bidang “ICT”.

Sebelum bergiat dengan PAS beliau aktif dalam ABIM di Kuantan.

Allahyarham juga telah dilantik sebgai Penyelaras Akademi Latihan PAS Pahang (ALiPP) bagi Zon Barat.

Kali terakhir saya bertemu dengannya ialah semasa Program Perasmian Bangunan PAS Pahang di Temerloh pada 09.06.2009 yang lalu. Sebelum itu pernah bersama dengan beliau semasa bertugas di PRK Bukit Gantang. Bersama dengannya melakar Pelan Lokaliti “Jalan Kg.Dew” .

Senyumannya masih terbayang dalam ingatan. Seorang yang bersedahana dalam banyak hal ,mudah mesra, tekun dan penyabar. Itulah memori yang tersimpan sejak berkenalan dan terus menjalin persyahabatan.

Semoga roh allahyaram di tempat bersama para pejuang dan syuhada, Ameen

0 comments:

Post a Comment

  © Blogger template 'Perfection' by Ourblogtemplates.com 2008Admin Mazlan YasinTerima kasih atas kehadiran anda....

Back to TOP