Assalamua'aikum,Terima kasih atas kehadiran anda.Semoga setiap perkongsian maklumat didalam blog ini membawa kebaikan kepada kita bersama.

Tuesday, October 21, 2008

SHAH RUKH KHAN AKAN BERGELAR DATUK

Sehari dua ini sebuk orang memperkatakan Melaka Negeri Bersejarah akan menganugerahkan gelaran Datuk kepada Shah Rukh Khan.

Ramai yang membantah termasuklah Ahli Parlimen BN . Berhujah sakan membantah penganugerahan gelaran yang ”berprestige” itu .

Saya tak terperanjat lasung dengan peanugerahan gelaran itu kerana diantaranya;

i. Memang sikap pemimpin UMNO dan BN menyanjung tinggi golongan atris,
Celebrities dan seupamanya. (Takkan kita tak ingat bagaimana Ratu Cantik di Pertahankan Mufti di Pecat di Zaman Mahadir)

ii. Dato Khalil TYT ,Govenor Melaka itu siapa? Orang Pahang semua tahu , kaki hiburan , peminat ”perempuan” . DS Anuar telah menganugerahkan gelaran ”Ketua Segala Buay a di Darat ” semasa dia membentangkan budget kewangan sebelum di cantas Dr.M.

iii. Isteri Tim.PM pun minat Bintang Bollywood. Semua orang tahu. Gambar di belaga pipi dengan bintang bollywood tersebar seluruh negara.

Dalam BH online hari ini Datuk Sri Mohd.Ali Rustam menegaskan Bintang Bollywood itu tetap akan dinugerah gelaran Datuk bulan depan. Di menyelar orang yang mengkritik ”tidak tau niat murnia” Kerajaan Negeri .

Bagi saya jika ini diteruskan dengan mempermudahkan gelaran Datuk , akhirnyar gelaran ini menjadi murah nilainya.

Kita kagum jika orang yang memang berjuang untuk agama , bangsa dan negara di beri pengiktirfan yang sewajarnya walaupun disisi Allah orang yang paling mulia ialah orang tinggi ketakwaan kepadaNya.

Tapi akhir-akhir ini gelaran Datuk mudah diberi begitu saja kepada siapa saja walaupun penghibur yang peranannya ialah ”Melalaikan Manusia”, Menunjukkan Akhlak yang Rosak dan Moral yang Rendah.

”Tunggulah akan kemusnahan apabila sesuatu amanah itu diberikan kepada orang yang bukan ahlinya”

1 comments:

angkasanuri Sunday, 26 October, 2008  

Tahniah atas bolg yang dihasilkan ada kelapangan lawatlah blog ana
http://angkasanuri.blogspot.com/

from : cikgu khairul Melaka

Post a Comment

  © Blogger template 'Perfection' by Ourblogtemplates.com 2008Admin Mazlan YasinTerima kasih atas kehadiran anda....

Back to TOP