Assalamua'aikum,Terima kasih atas kehadiran anda.Semoga setiap perkongsian maklumat didalam blog ini membawa kebaikan kepada kita bersama.

Friday, October 17, 2008

“BERNASIB MALANG”

“BERNASIB MALANG” :PENIAGA MELAYU ISLAM KENA KELUAR PREMIS KERANA MENYOKONG PAS
Seorang Peniaga Melayu Islam yang berniaga di Tapak Pasar lama Muadzam Shah sejak tahun 2004 sedang menunggu Surat Arahan Mahkamah untuk mengosongkan Premis itu.

Peristiwa ini bermula setelah “JJ” dikatakan telah meghantar orang kuat Unit Harta Teras Dara Konsortium Sdn.Bhd.(TDK) selepas PRU 12 bertemu pengusaha Mini Market Jiran Ku.

Mereka memaklumkan Premis yang di sewakan oleh TDK kepada Koperasi Serbaguna Dara akan di tamatkan penyewaannya. TDK pula terpaksa menamatkan penyewaan Jiran Ku.
Peniaga berkenaan telah merayu antuk terus berniaga sehingga Kedai yang akan dibelinya siap dalam jangaka masa setahun lagi. Tapi tempuh yang diberikan hanya sebulan sahaja.

Kerana sikap tidak rational Ahli Parlimen Rompin BN (JJ) dalam hal ini, ramai pelanggan tetap Jiran Ku merasa kecewa dengan tindakan ini.
Selain ABADI hanya Jiran Ku sahaja setakat ini yang mempunyai barang-barang keperluan harian yang agak lengakap di bandar ini.

Jiran Ku menjadi tumpuan pengguna dari semua peringkat di Bandar ini tidak mengira kaum atau faham politik.

Tetapi JJ nyata mempunyai faham politkk yang sempit.

0 comments:

Post a Comment

  © Blogger template 'Perfection' by Ourblogtemplates.com 2008Admin Mazlan YasinTerima kasih atas kehadiran anda....

Back to TOP